Rörviks Segelsällskap
Seglarskola 2024

För att se vilka veckor det finns platser kvar på gå till anmälan.

På seglarskolan är både nybörjare och fortsättare välkomna. I seglarskolan seglar man i en liten grupp där vi blandar lek och segling, teori och praktik. Vi har många följebåtar och medhjälpare. Vi har även fina skyddade segelvatten precis utanför hamnen och klubben har en egen liten ö, Guleskär, dit vi seglar ibland. Vi är utomhus hela tiden, så varma kläder och ombyte är viktigt och badkläder förstås! På seglarskolan skall du ha med dig egen lunchmatsäck. Båt finns att hyra om du inte har en egen.

När du har gått seglarskola på sommarlovet kan du fortsätta i grön grupp på hösten!

Siffrorna nedan har inget med nivå att göra utan ska underlätta vid bokningen.

SEGLARSKOLA 1

Söndagen 16 juni till torsdag 20 juni  (sön v24 - tors v25)

SEGLARSKOLA 2

Måndagen 24 juni - fredag 28 juni (v26)

SEGLARSKOLA 3

Måndagen 1 juli - fredagen 5 juli  (v27)

SEGLARSKOLA 4

Måndagen 11 augusti - 14 augusti  (v33)

SEGLARSKOLA - KAPPSEGLING JUNI

Onsdagen 12 juni till lördagen 20 juni  (v25)

Minimum 9 år och seglat optimist innan samt vill kappsegla

SEGLARSKOLA - KAPPSEGLING AUGUSTI

Söndag 11 augusti - onsdag 14 augusti (v33)

Minimum 9 år och seglat optimist innan samt vill kappsegla

ANMÄL DIG HÄR!

KOSTNAD: 2.750-2.950 kr för 5 dagar inkl. båthyra och medlemskap. Anmälan endast via hemsidan.

BETALNING: Anmälan är bindande och kursen genomförs oberoende av väderförhållanden.

AVANMÄLAN: Vid avanmälan minst 61 dagar innan kursstart återbetalas hela kursavgiften. Vid avanmälan 60 till 8 dagar innan kursstart har RÖSS rätt att tillgodoräkna sig hela kursavgiften om platsen inte kan fyllas av en annan elev. Kan platsen fyllas av en annan elev, återbetalas hela kursavgiften. Vid avanmälan färre än 8 dagar innan kursstart återbetalas ingen kursavgift. Vid uppvisande av giltigt läkarintyg kan kursavgiften återbetalas.

ÅLDER: 7-11 år (åk 1-4)  Du ska kunna simma 200 m.

UTRUSTNING: Flytväst, OBS seglarväst, ej flytväst med krage. Regnkläder, varma kläder och ett komplett ombyte skall alltid vara med. Lunchmatsäck!

EGEN BÅT: Har du egen båt är det viktigt att den är rätt utrustad, se "Seglarskolehandbok för RÖSSare". Jolleplats på land ingår under seglarskoleveckan men vill du ha båten liggande hela sommaren måste du hyra en särskild jolleplats, se anmälan. Egen båt skall vara försäkrad.

INFORMATIONSMÖTE:  Innan seglarskolestarten ordnas ett informationsmöte i Hammar.

LÄS MER: Ladda ner "Seglarskolehandbok för RÖSSare" med mer information och i "SEGLARSAGAN" kan barnen läsa om vad man lär sig på kursen.

Du kan också läsa mer om RÖSS här på vår hemsida, om våra ledare, våra fina segelvatten och alla våra aktiviteter.

FRÅGOR? Maila till seglarskola.rorviksss@gmail.com

Samarbetspartners